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Threads

What Brands Should Know About Threads

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스레드에 대해 시간이 더 필요해 보인다.

아직도 많은 잡지나 신문기사에서 초반 스레드 열풍에 급 식어 버린 것에 대해 지적하고 있다.

심지어 나중에 해보라고 권유까지 한다. 이 부분은 필자도 공감한다.

초반 트위터를 막기위해 너무 성급하게 런칭을 한 느낌이 너무 강하다.

지속적으로 번역등 기능을 추가하고 있지만 사용자 마음을 사로잡기에는 너무 턱없이 모자란다.

더 걱정되는 것은 많은 이들이 별 재미를 못느끼고 떠났다는 것이다. 

이런 이들을 되돌아오게 하려면 그냥 평범한 기능 몇가지, 웹버전 기능 지원등으로는 턱없이 부족해 보인다. 

 

What Brands Should Know About Threads

It’s safe to say that the newest addition to the Meta family, Threads, has caused more than a little commotion. Developed by Meta, this new app is text-based, allowing posts up to 500 characters including links, photos and videos. Threads is similar to Twitter (X) in its format, but unique in that accounts are directly connected to users’ Instagram profiles, with identical profile and sign-in information. This allows users the opportunity to follow, with one click of a button, any Threads accounts associated with Instagram accounts they already follow. Launched on July 5, 2023, Threads has garnered over 120 million users in just 28 days (yes, it has the fastest adoption rate of any social media app, ever).

A Case For Early Adoption
So, should your brand hop on the bandwagon and join Threads? The short answer is probably. Due to its integration with Instagram, Threads has the opportunity to grow to the scale of Instagram.

Threads’ connection to Instagram is exceptionally important to this notion. Featuring a “select all” following feature, every new user can auto-follow all of the accounts they follow on Instagram that have active Threads accounts. Meta has the expertise to drive Instagram users directly to Threads, bringing massive audiences and building shareholder value. This is, of course, in contrast to the falling engagement and value of Twitter witnessed in the past six months.

However, it’s not all smooth sailing for the Threads launch. Though it garnered many early adopters, daily usage has decreased significantly since its initial launch. Plus, the app is still in development, with new features rolling out nearly every day. So, although there are plenty of potential learnings and opportunities for brands on the app, Threads may not be the right fit for everyone—at least not right away. Though every brand should secure its Threads handle, if your brand doesn’t prioritize engaging with a community or cultural moments, you can probably lay off the app for now.

 

출처: https://www.forbes.com/

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